Årsmöte och jubileumsfirande den 2 februari 2019.

Detta år när Vetlanda Konstförening firar 70-årsjubileum blev årsmötet extra högtidligt och innehållsrikt. Underhållningen detta år höll verkligen jubileumsklass i form av ett 50 minuter långt program med operasångare Pär Fürst Nilsén tillsammans med konsertpianist Kerstin Jansson.

Dagen till ära bjöds deltagarna på kaffe och  jubileumskaka som kreerats av Oskar´s Konditori.

Efter årsmötesförhandlingarna, som leddes av Bo Fransson, var det så dags för dragning i de tre ordinarie lotterierna; "Aktivitetslotteriet", "Medlemslotteriet" och "Närvarolotteriet". I år genomfördes ytterligare ett lotteri på plats med lotter som såldes vid ankomsten. Det sammanlagda värdet av den utlottade konsten uppgick detta jubileumsår till rekordhöga 178.790 kr!